Kuidas saab korterist kodu ja arendusprojektist elukeskkond?
Juba kolmandat aastat järjest on Merko Kantar Emori kinnisvarabrändide uuringu põhjal Eesti tuntuim ja mainekaim kinnisvaraarendaja. Uuringu tulemuste kohaselt seostub Merko ülekaalukalt kõige tugevamini omadustega nagu usaldusväärsus, parim kvaliteet, läbiv professionaalsus ja ühiskonda panustamine.
Merko on aastaid olnud Eesti suurim korterimüüja ja on nüüdseks saavutanud üle 15%-lise turuosa Tallinna uusarenduste korterite müügil. „Merkol läheb hästi, inimesed usaldavad meid oma kodu ostul ja meiegi oleme oma klientide peale kindlad. Loome uusi elukvartaleid läbi proovitud headuses, kuid iga järgmine arendusprojekt või uus ehitusse minev hoone on alati eelmisest innovaatilisem ja veelgi detailsemalt läbi mõeldud,“ kommenteerib Uus-Veerenni asumi rajamist tervikuna juhtiv Alar Toomik.
Merko tugevus arendajana ei toetu ainuüksi tuhandete korterite rajamise käigus saadud tarkusele ja üle 30-aastasele ehituskogemusele. Selle aluseks on suhtumine ja läbiv mõtteviis – kodu on palju rohkem kui lihtsalt neli seina, mille ees korteriuks.
Kuidas Merko kodud sünnivad?
Kodu algab juba elukvartali piirilt ja selle kvaliteeti mõjutab iga pisemgi detail nii kodu ümbruses kui ka hoones ja korteris sees. Õigesti peab olema paigas nii hooviala lahendus, hoone arhitektuur ja korteri siseviimistlus kui ka pilgule nähtamatu, näiteks ülioluline tehnosüsteem, mille tõhususest sõltub igapäevane heaolu.
„Jälgime detaile ja lähtume planeerimisel suuremast tervikust. Mõtleme konkreetse pere jaoks loodavast kodust ja rajame sinna ümber kõike vajalikku hõlmava elukeskkonna, suisa uusi linnaosasid koos tänavastruktuuride, linnaruumi sobituva ja linnapilti täiustava hoonestusega ning lopsakate rohealadega, mis sobivad mõnusaks ajaveetmiseks või tervisespordiks. Sugugi vähem tähtis ei ole väikeäride, lasteaedade ja ärihoonete integreerimine tervikusse,“ räägib Merko põhimõtetest Merko Ehitus Eesti kinnisvaraarenduse valdkonna juht Jaan Mäe.
Väljast-sisse planeerimise suurepäraseks näiteks on Merko trendikas ja äärmiselt menukaks osutunud Uus-Veerenni elukvartal, kus arenduse käigus on liigutud just nimelt linnaosalt kvartalile, eluhoonelt korterile ja seejärel alles jõutud tubade ja nende täpsema planeeringuni. Kõik eelnimetatud elemendid peavad olema tasakaalus, et luua harmoonilise elukeskkonnaga asum ning vastata Merko põhjalikele kvaliteedistandarditele.
Millise kodu Merkost saab?
Merko lähtub oma arendusprojektide ettevalmistamisel pika kogemuse tulemusel kujunenud ja muutuva ühiskonna ootuste ennetamiseks pidevalt täiustuvatest põhimõtetest, mis jaotuvad laias laastus viide kategooriasse:
- Korteri kvaliteet – vaieldamatus fookuses on korterite praktilised planeeringud; kvaliteetsed, maitsekad ja naturaalsed valikud siseviimistluses; seinte ja muude piirete helipidavus; „targa kodu“ lahendused; kliendi vajadusi järgivad elektrilahendused (piisav arv pistikuid õigetes kohtades, sh rõdudel) ja jahutuse võimaldamine.
- Hoone kvaliteet – kaasame oma arendusprojektidesse parimad arhitektid ja sisearhitektid, jälgime hoonete sobitumist ümbritsevasse keskkonda, lisaks kinnisvaraarendusele ise ka hoonete ehitust juhtides ei tee me kompromisse ehituskvaliteedis ja oleme tehnosüsteemide valikul ülimalt hoolsad.
- Ühise ruumi kvaliteet – trepikodade, parkimiskorruste ja panipaikade arendamisel on fookuses nende funktsionaalsus ja väärikas viimistlus. Koduomanike vajaduste arenedes täienevad ka lahendused. Üha enam leiavad kasutust elektritõukerataste laadimispesadega panipaigad ning rattahoiu, -pesu ja -hoolduse ruumid. Samuti rajatakse elektriautode laadimist võimaldav taristu.
- Kvartali kvaliteet – hooneid ümbritseva keskkonna kujundamiseks kaasame maastikuarhitektuuri tipptegijad, hoonete ümber rajame rohealad (nt pargid, alleed, hoovialad kasvuhoonete ja pergolatega), treenimisvõimalusi soodustavad lahendused (nt välijõusaalid, nutikad liikumist motiveerivad lahendused, mänguväljakud, jalgrataste parklad ja hoolduspukid), toome elukeskkonda kunsti (nt toetasime Noblessnerisse skulptuuri püstitamist) ja igapäevamugavused (nt pakiautomaate plaanides).
- Linnaruumi kvaliteet – iga valmiv hoone kujundab avalikku linnaruumi, mistõttu meie arendatu-ehitatu peab püsima väärikas pikkade aastate jooksul. Oleme aastaid toetanud terviseradade rajamist üle terve Eesti ja tahame, et ka meie kvartalisisesed rajad toetaks just sedasama sõnumit – regulaarne liikumine kasvatab tervelt elatud aastate arvu nii iga Merko kodus elava isiku kui ka kogu Eesti rahva keskmise mõttes.
Merko arendusprojektides on olulisel kohal innovatsioon ja uuenduslik mõtteviis, mistõttu, kus võimalik, on rakendatud ka kõiksugu nutikaid ja maailmatasemel lahendusi. „Uus-Veerenni sisehoovides on kasutusel näiteks SUDS ehk Sustainable Urban Drainage süsteem. Kogume katustelt vihmavee ja juhime selle avatud mini-kraavide süsteemi enne kui liigne vesi linna sadeveesüsteemi voolab. Sajustel perioodidel läbib sisehoovi meeleolukas veerenn, mis teeb ühtlasi kummarduse ammustele aegadele, kui just seda tänavat mööda kulges Tallinna linnasüdant joogiveega varustav veerenn,“ kommenteerib Uus-Veerenni müügijuht Eve Soppe.
Arutelu, otsing ja uudsete lahenduste rakendamine toimub järjepidevalt ning nõnda ongi Merko iga järgmine ehitusse minev hoone või uus arendusprojekt sammu või mitme võrra talle eelnenust ees. Rohkelt inspiratsiooni on ammutatud ja ka tulekul nii Skandinaavia maade parimatest praktikatest kui ka eesrindlikumate Kesk-Euroopa riikide kogemustest õppides.
Merko ei ehita õhulosse ega luba kulda või karda, mida teostada ei ole realistlik. Kandev väärtus on ausus projekti algusest peale ja vastutus, mis koduostja ees ei lõpe. Kujutame projekti, selle keskkonda ja ümbritsevat võimalikult realistlikult, lähtume kõige uuemast teadaolevast infost ja mõtleme kliendiga kaasa.
Merko eesmärk on luua just sellist kinnisvara, mida iga Merko töötaja tahaks ka ise osta ja millises kodus ise elada. Teame, et tänapäevase teadliku kliendi ostuotsus ei sünni ainult korteri sisu põhjal, aga ka kogu arendusala planeeringut, hoonete arhitektuuri, hoovialade maastikukujundust, rajatavat infrastruktuuri ja muud hinnates.
See ja kõik eelnev ongi klientidega kahepoolse usaldusväärse ja rahuloleva suhte loonud. “Ilmselt on see ka põhjuseks, miks paljud kliendid liiguvad kodu ostmisel ühest Merko majast just järgmisesse Merko ehitatud majja,” märgib Soppe.