Ehitame Rail Baltica Ülemiste ühisterminali I etapi
Merko Ehitus Eesti ja meie koostööpartner KMG Infra sõlmisid täna Rail Baltic Estoniaga projekteerimis- ja ehituslepingu Rail Baltica Ülemiste ühisterminali esimese etapi ehk null-tsükli rajamiseks.
Leping hõlmab Ülemiste ühisterminali raudteealuste kandekonstruktsioonide ehitustöid, mille käigus valmivad tulevase ja Linda nime kandma hakkava terminali maa-aluse korruse betoonosa ja muud raudteerajatisteks vajalikud maa-alused kommunikatsioonid. Ehitustööde teostamisel on 50:50 suhtega juhtiv partner Merko Ehitus Eesti.
Lepingu allkirjastamisel lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets, et Rail Baltica raudtee arendamine ja sellega seotud objektide ehitamine hoogustub sel aastal märgatavalt. „Mul on hea meel, et oleme ka niivõrd keeruka ja olulise transpordikeskuse osas, nagu seda on Ülemiste ühisterminal, jõudnud juba teise ehituslepingu sõlmimiseni, mille tulemusel valmib uue terminalihoone maa-alune osa,” lausus Salomets.
Lepingu maksumus on ligikaudu 44,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Tegu on rahaliselt seni kõige mahukama Rail Baltica lepinguga Eestis.
„Koos heade partneritega KMG Infrast on meil hea meel rajada vundament Eesti olulisimale ja loomult unikaalsele ühistranspordi sõlmpunktile, kus kohtuvad rongi-, õhu-, maismaa- ning lühikese trammisõidu kaugusel ka merereisijad. Ülemiste terminal hakkab tulevikus olema stardi-, lõpp- ja vahejaamaks paljudele eestimaalastele ja meie külalistele,” sõnas Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Ivo Volkov.
Esimesed lepingujärgsed ehitustööd algavad lähikuudel, töid teostatakse etapiliselt ja nende mõju täna toimivale rongiliiklusele saab olema minimaalne. Ehitustööde tähtaeg saabub 2026. aasta septembris.