Tellija

Rail Baltic Estonia OÜ

Ehitajad

Merko Ehitus Eesti AS ja GRK Eesti AS

Projekteerija

Reaalprojekt OÜ

Omanikujärelevalve

Infragate Eesti AS

Lepingu sõlmimine

26. august 2024

Taristu valmimine

august 2028

Rail Baltica Harjumaa põhitrassi raudteetaristu IV etapp
SAKUST HARJUMAA PIIRINI

Rail Baltica raudteetrassi rajamine on projekt, millesse panustavad Merko ja GRK oma mitmekülgseid teadmisi, oskusi ja kogemusi ühiselt.

Projekti raames valmib Eestit Euroopa raudteevõrguga ühendama hakkava Rail Baltica põhitrassi lõik pikkusega ligikaudu 10,5 kilomeetrit Saku asulast kuni Harjumaa ja Raplamaa piirini. 

Tööde mahtu kuulub raudtee aluskihtide ehk muldkeha rajamine ning mitmete trassile jäävate ristumiste ja betoonrajatiste ehitus.

Trassil valmivad Uus-Vääna raudteesild, Vana-Vääna raudteesild, Soo tee raudteealune tunnel, Kiisa ökodukt, Koosi kergliiklustunnel, Rail Baltica Saku peatuse ja Kurtna jaama elemendid, 1,8 kilomeetri ulatuses müratõkkeseinu ning vajalikud hooldus- ja juurdepääsuteed.

Hästi korraldatud ühine pingutus on iga ehitusobjekti kvaliteetse valmimise vältimatu eeldus. Konstruktiivne ja kiire suhtlus tellijaga, toetav ja lahendustele orienteeritud koostöö partnerite ja töövõtjatega, aga ka vastastikune mõistmine kohaliku kogukonnaga – need on edu alused.

Alanud on mahukas ja keeruline töö. Usume, et ehitusaeg kulgeb kõigi osapoolte jaoks tempokas ja koostöises rütmis, misjärel saab ühiselt nautida head tulemust.

Tööde etapid ja ajakava

Rajatiste projekteerimistööd algasid 2024. aasta augustis ja need on planeeritud valmima 2026. aastal. Ehitustöödega alustati 2025. aasta kevadel ja need vältavad kuni 2028. aasta augustini.

  • 2025 märts – raadamistööde algus raudteetrassi territooriumi ettevalmistamiseks
  • 2025 kevad – mullatööde algus trassi Raplamaa poolses otsas, misjärel liiguvad tööd Saku suunas
  • 2025 suve algus – Koosi kergliiklustunneli, Kiisa ökodukti ja Kurtna jaama elementide ehituse algus
  • 2025 suve teine pool – jõge ületava Vana-Vääna raudteesilla ja Soo tee raudteealuse tunneli ehituse algus
  • 2026 – Saku peatuse elementide ja jõge ületava Uus-Vääna raudteesilla ehituse algus

2026. aastal teostatakse kogu trassi ulatuses mullatöid ja jätkatakse rajatiste ehitamist, eesmärk on saada valmis ligi viie kilomeetri ulatuses muldkeha ja viis trassile jäävat rajatist. 2027. aastal jätkuvad mullatööd ülejäänud trassil ning jätkatakse Saku peatuse ja Kurtna jaama elementide ehitust. Valminud tööd on kogu ulatuses plaanis anda tellijale üle 2028. aasta augustis.

Tööde teostamine ja liikluskorraldus

Raudteetrassi ja -rajatiste ehitus on mahukas töö, mis eeldab paljude inimeste ja mehhanismide kaasamist. Ehitusperioodil võib esineda kohalike elanike liiklemisele ajutisi piiranguid, mistõttu palume kaasnevatele ebamugavustele mõistvat suhtumist. Näiteks tuleb raudteealuse tunneli rajamiseks sulgeda ajutiselt liiklus Soo tee ja raudteetrassi ristumiskohas.

Oleme valinud ehitatavale trassile ligipääsuks ja vajalike materjalide tarnimiseks minimaalset mõju omavad marsruudid. Püüame kohalike elanike igapäevaelu võimalikult vähe häirida ja lubame, et teeme omalt poolt kõik, mis võimalik, et häiringuid minimeerida.

Suuremad materjaliveod toimuvad ehitusalale Sutlema ja Männiku karjääridest. Paigaldame veoteedele vajalikud liiklusmärgid ja suunaviidad ning vastavalt vajadusele teostame hooldustöid ja tolmutõrjet.

Mahukamaid vedusid on oodata alates 2025. aasta juunist ja need kestavad kuni 2027. aasta lõpuni. Ilmastikust ja tehnoloogiast tulenevalt on veoperioodides pause. Suuremate veoste perioodi eel ja järel parandame vajadusel teekatte. 

Liiklusohutus

Ehitustööde ajal kasvab piirkonnas liikuvate sõiduautode, raskeveokite ja ehitusmehhanismide hulk.

Palume kõigilt ehitustööde piirkonnas liiklejatelt, ka kohalikelt elanikelt tähelepanelikkust ja ajutise liikluskorralduse vahendite suuniste järgimist – ohutuse ja sujuva liikluse tagamiseks on oluline pidada kinni piirkiirusest, võimalusel soovitame valida marsruudi, mis ei kattu veoteedega.

Meie ülesanne on tagada, et ehitustöödega seotud sõidukite juhid oleksid teedel liigeldes ettevaatlikud, arvestaksid kohalike oludega ja kohalike elanike liikumisvajadusega. Veoteed märgistatakse liikluses.

Ehitaja kontaktisik

Allar Maaring
rbharju4@merko.ee

Omanikujärelvalve kontaktisik

Peeter Piirsalu
harju4@entecon.ee