Alustame Rail Baltica põhitrassi ehitust
Täna, 26. augustil sõlmisid Merko Ehitus Eesti ja GRK Eesti ning Rail Baltic Estonia projekteerimis- ja ehituslepingu Rail Baltica raudtee põhitrassi ehitamiseks Harju maakonnas.
Lepingu mahus valmib raudteetaristu neljas etapp ehk raudtee põhitrassi lõik pikkusega ligikaudu 10,5 kilomeetrit alates Saku asulast kuni Harjumaa ja Raplamaa piirini. Lisaks raudtee muldkehale ehitame valmis vajalikud hooldus- ja juurdepääsuteed, 1,8 kilomeetrit müratõkkeseinu ning mitmed trassile jäävad rajatised.
„Oleme jõudsalt liikumas käesoleva aasta eesmärgi suunas, et Rail Baltica Eesti osa põhitrassist jõuaks ehituse ja lepinguteni vähemalt 70 kilomeetrit. Täna sõlmitud leping 10,5 km ehitamiseks aitab meil kogenud töövõtjate abil avada uue ehitusfrondi Harjumaal ning juba üsna pea jõuavad ka järgmised Harjumaa lõigud lepingutesse,“ kinnitas lepingu allkirjastamisel Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
„Hea koostöö on iga ehitusobjekti kvaliteetse valmimise vältimatu eeldus. Konstruktiivne ja kiire suhtlus tellijaga, toetav ja lahendustele orienteeritud koostöö partnerite ja töövõtjatega – need on edu alused. Algab mahukas ja keeruline töö. Usun, et järgmised neli aastat kulgevad tempokas ja koostöises rütmis,“ ütles ehitajate nimel Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Jaan Mäe.
Ehitustööde kestus on 48 kuud ehk põhitrassi lõik peab valmis saama 2028. aasta augustis.
Fotol vasakult GRK Eesti tegevjuht Tiit Roben, Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets ja Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Jaan Mäe